Administratieve / juridische ondersteuning
Zou jij willen werken bij de administratieve-juridische ondersteuning?
Heb jij administratieve of juridisch-administratieve kennis en vaardigheden? Ben je op zoek naar een baan met een maatschappelijke bijdrage, een kans om jezelf te ontwikkelen en goede secundaire arbeidsvoorwaarden? Er zijn bij ons vele soorten administratieve en juridisch-administratieve functies.
Een belangrijk deel van het werk bij de Hoge Raad gebeurt door de medewerkers van de sectoradministratie (griffie): medewerkers dossierbehandeling, de medewerkers documentaire informatievoorziening (DIV) en de administratief-juridisch medewerkers (AJM).
Iets voor jou?
- Je vindt het leuk om in een team en zelfstandig te werken
- Je kan precies werken
- Je zoekt werk met een maatschappelijke bijdrage
Bij ons draait het niet alleen om het werk dat we doen, maar ook om de mensen met wie we het doen. Elk individu wordt gewaardeerd en gerespecteerd. Wij streven ernaar een werkomgeving te creëren waarin iedereen zich thuis voelt en zichzelf kan zijn. Voel je welkom bij de Hoge Raad, waar jouw unieke bijdrage en talent worden gewaardeerd.
Wat biedt de Hoge Raad?
- Een unieke werkplek, die kansen biedt voor je verdere loopbaan
- Goede work-life-balance
- Ruimte om je te ontwikkelen
- Een uitdagende functie met diverse taken en verantwoordelijkheden
- Stabiliteit, een informele werksfeer en sociale activiteiten
- Goede begeleiding
- Mogelijkheden om naast je werk een opleiding te volgen
- Arbeidsvoorwaarden conform CAO Rijk
'Mijn werkzaamheden zijn afwisselend. Ik verricht ze zelfstandig en in teamverband. Administratieve ondersteuning verleen ik aan de raad en het parket. Als het nodig is, dan voer ik telefoongesprekken met advocaten, rechterlijke instanties en burgers. Daarnaast heb ik andere taken zoals het testen van functionaliteiten in de digitale omgeving, de verzending van griffierechten en het up-to-date houden van werkinstructies. De overgang naar meer digitalisering is een grote verbetering geweest. De werkzaamheden zijn efficiënter geworden. Naast de verschillende werkzaamheden bij de Hoge Raad zijn er genoeg leuke en leerzame activiteiten te beleven.'
Millie (medewerker dossierbehandeling)
Medewerker documentaire informatievoorziening
Als medewerker DIV ben je betrokken bij het begin en het eind van het cassatieproces. Je bent verbonden aan de centrale balie waar de dossiers binnenkomen. Als medewerker DIV neem je documenten in ontvangst en registreer je die in de daarvoor bestemde systemen. Je scant (ingekomen) documenten en voert een kwaliteitscontrole uit op compleetheid, leesbaarheid en kwaliteit van de aangedragen (digitale) documenten. Fysieke postrondes zowel in- als extern behoren ook tot de werkzaamheden. Aan het einde van het proces moeten de dossiers teruggestuurd worden. Als medewerker DIV ben je medeverantwoordelijk dat dit op een correcte wijze gebeurt.
Jouw werk is belangrijk en zorgt ervoor dat de leden van de raad en het parket hun werk op een correcte wijze kunnen uitvoeren. Je komt te werken in een gezellig, divers en dynamisch team.
Administratief-juridisch medewerker
De administratief-juridisch medewerker is een brede functie waarbij je contact onderhoudt met alle functiegroepen binnen de Hoge Raad. Je fungeert als vraagbaak voor de medewerkers van de griffie, DIV en archief over niet-standaard procedures, bijzondere correspondentie of zaken die zich incidenteel voordoen. Je bent medeverantwoordelijk voor het coördineren en actualiseren van de werkinstructies, procedures en procesbeschrijvingen. Je hebt een actieve bijdrage aan de verbetering van de administratieve processen, onder andere met betrekking tot de ondersteuning vanuit de digitale systemen.
Een administratief-juridisch medewerker in de sector straf is daarnaast aanspreekpunt voor slachtoffers en nabestaanden van misdrijven en begeleidt de rechtsgang van slachtoffers, verstrekt informatie na overleg met de advocaat-generaal en gerechtssecretaris en regelt de inhoudelijke afstemming.
Medewerker dossierbehandeling
Werken bij de griffie van de Hoge Raad betekent dat je zorg draagt voor het gehele administratieve proces van een zaak. Je bent dus niet bezig met één onderdeel van het proces, maar gedurende het gehele cassatieproces verantwoordelijk voor de administratieve verwerking van de zaak. De functie medewerker dossierbehandeling is een functie waarin je samenwerkt binnen een informeel team. Je ondersteunt administratief zowel de Hoge Raad als het parket bij de Hoge Raad. Je draagt in deze functie bijvoorbeeld zorg voor:
- een volledig, actueel en juist geordend dossier;
- het tijdig, juist en volledig informeren van alle procespartijen;
- het bewaken van de voortgang van zaken