Adviseur documentatie


Functieomschrijving

Als adviseur documentatie speel je een cruciale rol bij het digitaal toegankelijk maken van informatie van de Hoge Raad voor burgers. Je draagt bij aan de transparantie en toegankelijkheid van rechterlijke uitspraken en conclusies.

De hoofdtaken van de adviseur documentatie zijn:

Pseudonimiseren van uitspraken en conclusies van de Hoge Raad:

  • Pseudonimiseren van uitspraken van de drie sectoren (civiel, straf, fiscaal) van de Hoge Raad en conclusies van het parket.
  • Wekelijkse publicatie van uitspraken en conclusies op de website van de Hoge Raad en van de Rechtspraak.
  • “Mijlpalenproject”: pseudonimiseren van belangrijke uitspraken van de Hoge Raad die vervolgens worden gepubliceerd op de website.

Functie-eisen

  • Je beschikt over een aantoonbaar MBO-4 werk- en denkniveau (rechten, sociaal juridische dienstverlening is een pré).
  • Je hebt natuurlijke belangstelling voor je medemens, veel geduld en kunt goed luisteren.
  • Je hebt affiniteit met digitalisering.
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend en kunt effectief communiceren.
  • Je hebt kennis van de kerntaken, de opbouw van de organisatie, de stappen binnen het beleidsproces en inzicht in de bijbehorende informatiebehoefte.
  • Je bent in staat om verschillende ordenings- en ontsluitingsmethoden en te beheren binnen vastgestelde kaders, zoals classificatieschema’s, documentaire structuurplannen en thesauri.
  • Je beschikt over organisatiesensitiviteit en kan hier tactvol mee omgaan.
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen.

Specifieke competenties die onder meer behoren bij deze functie zijn luisteren, analyseren, initiatief en accuraat werken.

Arbeidsvoorwaarden

Inschaling bij aanstelling is afhankelijk van opleiding en ervaring, met een maximum van €4340 bruto per maand in schaal 8 bij een 36-urige werkweek.
Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,50% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • Om een nog beter (of aanvullend) beeld van jouw ervaring, kennis en competenties te verkrijgen kan het zijn dat we openbare informatie van je op internet (zoals LinkedIn) raadplegen.
  • Bij indiensttreding vragen wij je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) in te leveren.
  • Na de sluitingsdatum zal deze vacaturetekst niet meer online zichtbaar zijn. Om te voorkomen dat je de tekst moet opvragen, vragen we je de vacaturetekst te downloaden en te bewaren.

Informatie

Voor inlichtingen over de functie kun je contact opnemen met Theo van Bergen, hoofd kenniscentrum (telefoonnummer 06-54747524).
Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Cholidah Murad, recruiter (telefoonnummer 06-15829474).
Voor meer informatie over de Hoge Raad kun je terecht op de website www.hogeraad.nl.

Sollicitatie

Je schriftelijke sollicitatie met cv kun je tot 6 januari 2025 sturen naar vacature@hogeraad.nl, onder vermelding van ‘Adviseur documentatie’. Je motivatiebrief kun je richten aan de directeur bedrijfsvoering.
De sollicitatiegesprekken worden in beginsel gevoerd in week 3.

Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.