Stagiair Servicedesk


Als stagiair draai je volledig mee in het team van de Servicedesk. Alle aspecten van een ICT-omgeving voor bedrijven zijn bij ons aanwezig. Voor jou dus een mooie kans om bij te leren bij een organisatie die midden in de samenleving staat. Een stageplaats bij de Hoge Raad is een goede referentie op je cv en biedt een mooie start in je ICT-carrière.

Je werkt in een dynamische en veeleisende omgeving. Hier verplaats jij je in de klanten (onder andere rechters) en sta je op ieder moment klaar om zelfstandig problemen op te lossen, uitleg te geven en ondersteuning te verlenen. Uiteraard word je hierbij goed begeleid.

Jouw taken

  • Je beantwoordt vragen per e-mail en telefoon.
  • Je lost ICT-problemen op.
  • Je biedt ondersteuning bij het gebruik van de MS Office-applicaties (Word, Excel en PowerPoint zijn de belangrijkste).
  • Je biedt ICT-ondersteuning bij evenementen. Je zet dan bijvoorbeeld de laptops klaar.
  • Je sluit overige ICT-middelen aan.
  • Je bent verantwoordelijk voor werkplekbeheer in een Windows / Citrix-omgeving.
  • Je beheert en installeert pc’s, laptops, smartphones en tablets.
  • Je beheert randapparatuur (zoals printers en scanners).
  • Je maakt patchverbindingen in het netwerk van de Hoge Raad.
  • Je verwerkt administratieve handleidingen in de CMDB en het netwerkpatchplan.
  • Je optimaliseert (gebruikers-)handleidingen.
  • Je maakt apparatuur en accessoires klaar voor verzending.
  • Je biedt gebruikersondersteuning via telefoon of op de werkplek.

Functie-eisen

  • Je volgt een mbo-opleiding niveau 4 of vergelijkbaar met eventueel een relevant mbo-diploma ICT op niveau 3.
  • Je hebt bij voorkeur sterke affiniteit met ICT-systemen in de breedste zin van het woord.
  • Je hebt kennis van Microsoft Windows, Microsoft Office en basiskennis van Microsoft Windows Server.
  • Je bent analytisch sterk.
  • Je kunt zelfstandig problemen oplossen, uitleg geven en ondersteuning bieden in een omgeving met sterke professionals van hoog aanzien binnen de rechtspraak.
  • Je spreekt en schrijft goed Nederlands.
  • Je bent voorkomend, gedreven, enthousiast en proactief.
  • Je bent dienstverlenend, nauwkeurig, klantgericht en kunt snel schakelen in een veeleisende en veelzijdige omgeving.
  • Je hebt bij voorkeur een rijbewijs B.

Bijzonderheden

  • De stage duurt minimaal zes maanden (zevenhonderd uur).
  • Je werkt vijf dagen in de week.

Informatie

Inlichtingen over de functie kan je telefonisch inwinnen bij Edith de Waal (medewerker servicedesk) via 06-26314375 of bij Cholidah Murad (recruiter) via 06-15829474. Voor meer informatie over de Hoge Raad kun je terecht op de website www.hogeraad.nl.

Sollicitatie

Belangstellenden kunnen hun sollicitaties, inclusief curriculum vitae, tot 8 juli sturen naar vacature@hogeraad.nl, t.a.v. Erik van der Made, onder vermelding van vacature stagiaire servicedesk.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Over de Hoge Raad der Nederlanden

De Hoge Raad der Nederlanden is de hoogste rechter op het gebied van civiel recht, strafrecht en belastingrecht. De Hoge Raad beoordeelt als cassatierechter of de rechter in vorige instantie het recht goed heeft uitgelegd en toegepast. De Hoge Raad heeft ook andere wettelijke instrumenten ter beantwoording van rechtsvragen. Zo draagt de Hoge Raad bij aan de rechtseenheid, de rechtsvorming en de rechtsbescherming. De juridische taken van de Hoge Raad hebben een belangrijke maatschappelijke dimensie. De Hoge Raad is in de uitoefening van zijn taken dienstbaar aan het staatsbestel en de samenleving. Van de Hoge Raad maken naast de raad ook het parket en de directie bedrijfsvoering deel uit. De leden van het parket brengen rechtsgeleerde adviezen uit. Het parket is onafhankelijk en staat onder leiding van de procureur-generaal. De directie bedrijfsvoering is verantwoordelijk voor de organisatorische processen en personele ondersteuning binnen de Hoge Raad, waaronder de wetenschappelijke, juridische en administratieve ondersteuning van de leden van raad en parket en de organisatie van de in- en externe communicatie.

Afdeling Servicedesk

De Servicedesk is het centrale punt voor het aanmelden, registreren, behandelen en afhandelen van meldingen van gebruikers binnen de Hoge Raad. Ook is de Servicedesk verantwoordelijk voor het uitvoeren van (standaard)wijzigingen, zoals het beheer van de gebruikersrechten, het plaatsen en onderhouden van ICT-middelen bij de gebruikers (soms ook bij de rechters thuis) en het onderhouden van de configuratiedatabase. Onze werkzaamheden hebben betrekking op een breed ICT-spectrum.